12/1/16

2016: Καινούργια χρονιά, καινούργιοι στόχοι

Αποτέλεσμα εικόνας για καλή χρονιά
Η αρχή κάθε νέας χρονιάς είναι μια περίοδος στην οποία οι άνθρωποι συνηθίζουμε να θέτουμε στόχους σχετικά με συνήθειες που θέλουμε να αποκτήσουμε και άλλες που θέλουμε να αποβάλουμε, σχετικά με συμπεριφορές που θέλουμε να υιοθετήσουμε και άλλες που θέλουμε να σταματήσουμε.  

Ωστόσο, πολλές φορές είναι πιθανό ότι έχετε διαπιστώσει πως στη διάρκεια του χρόνου, το κίνητρο και η διάθεσή σας να τους υλοποιήσετε ατονούν. 



Αποτέλεσμα εικόνας για black and white pictures
Παρακάτω σας προτείνουμε ορισμένες γενικές κατευθυντήριες γραμμές που θα σας βοηθήσουν να θέσετε πιο αποτελεσματικά τους στόχους σας για το 2016 και να διατηρήσετε σταθερό το κίνητρό σας να κάνετε τις επιθυμητές αλλαγές. 

  • Αντί να κατακλύζετε τον εαυτό σας με μια λίστα από «πρέπει», βάλτε στόχο να σκεφτείτε τους επόμενους μήνες (π.χ. τους επόμενους δύο μήνες) τομείς της ζωής σας που θέλετε να αλλάξετε. Αφιερώστε χρόνο να σκεφτείτε τι είδους αλλαγές θέλετε να πετύχετε και εναλλακτικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να τις υλοποιήσετε. Οργανώστε καλύτερα την προσπάθειά σας, ώστε να επιτύχετε ένα πιο σταθερό αποτέλεσμα στη διάρκεια του χρόνου. Μέσα από την επίγνωση,  αυξάνεται η πιθανότητα να εδραιωθούν σταθερές αλλαγές.
  • Κάντε πιο συγκεκριμένο αυτό που θέλετε να αλλάξετε. Για παράδειγμα, ο στόχος: «Να βελτιώσω την κατάσταση της υγείας μου» είναι γενικός έναντι του στόχου «Να περπατώ για μισή ώρα τέσσερις φορές την εβδομάδα» ή «Να μειώσω την κατανάλωση αλκοόλ σε τρία ποτά την εβδομάδα» κ.ο.κ. Όσο πιο συγκεκριμένοι οι στόχοι που θα θέσετε, τόσο καλύτερα θα μπορέσετε να οργανώσετε ένα πλάνο για την υλοποίησή τους. Επιπλέον, με τον τρόπο αυτό αποκτάτε ένα μέτρο της προόδου σας ή των δυσκολιών που συναντάτε. 
  • Θέστε μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους: Ξεκινήστε από αυτό που μπορεί να γίνει σήμερα και αποφύγετε τη μετάθεση στο μέλλον των στόχων που θέλετε να επιτύχετε. Για παράδειγμα, μιλήστε λίγο περισσότερο σήμερα με ένα συνάδελφό σας, αντί να μεταθέτετε στο μέλλον τη βελτίωση της επικοινωνίας σας με τους άλλους. Ή περπατήστε σήμερα κατά την επιστροφή από τη δουλειά αντί να μεταθέτετε στο μέλλον την εγγραφή σας σε κάποιο γυμναστήριο. 
  • Η διαδικασία προσέγγισης και υλοποίησης στόχων είναι μια δεξιότητα που αποκτιέται με την καθημερινή εξάσκηση. Μπορεί να θέλετε να αλλάξετε πολλά στη ζωή σας, αλλά είναι σημαντικό να ξεκινήσετε από μικρές αλλαγές και βελτιώσεις, διότι με αυτό τον τρόπο θα δείτε άμεσα καλυτέρευση στην καθημερινότητά σας. Εστιάστε την προσοχή σας ώστε να πετυχαίνετε  μια μικρή αλλαγή  κάθε μέρα (π.χ. ανάγνωση για  μισή ώρα κάθε μέρα, αντί για παρακολούθηση τηλεόρασης από τον καναπέ).  
  • Εστιάστε την προσοχή σας περισσότερο σε εσάς και σε αυτά που επιθυμείτε να βελτιώσετε στον εαυτό σας.  Ταυτόχρονα, μειώσετε την επικριτική στάση σας προς τους άλλους. Όσο λιγότερο χρόνο σπαταλάτε στο να ασκείτε κριτική στους άλλους, τόσο περισσότερο θα μπορείτε να ασχοληθείτε με αυτά που επιθυμείτε να αλλάξετε στη δική σας ζωή και συμπεριφορά. Για παράδειγμα, αντί να εστιάζετε την προσοχή σας σε μια συμπεριφορά του παιδιού ή του συντρόφου σας που σας ενοχλεί, εστιάστε την προσοχή σας σε αυτό που μπορείτε να κάνετε εσείς ώστε να τη διαχειριστείτε καλύτερα.  
  • Περιορίστε την αναβλητικότητα: Ένα από τα πιο συχνά εμπόδια στην υλοποίηση των στόχων είναι η μετάθεσή τους για κάποια άλλη στιγμή στο μέλλον. Είναι σημαντικό να διερευνήσετε   αν συχνά καταφεύγετε στην αναβλητικότητα, για ποιους λόγους και κάτω από ποιες συνθήκες. Στη συνέχεια, ενθαρρύνετε τον εαυτό σας να μειώσετε την τάση αυτή.  
  • Δημιουργήστε συνθήκες για ανανέωση και ποικιλία: Προσθέστε στην καθημερινότητα σας ενδιαφέρον και ποικιλία, ξεκινώντας μια νέα δραστηριότητα που θα σας βοηθήσει να διευρύνετε τα ενδιαφέροντά σας, να έρθετε σε επαφή με άλλους ανθρώπους, να ενεργοποιηθείτε σωματικά και διανοητικά. 
Στην προσπάθειά σας να θέσετε και να υλοποιήσετε σημαντικούς στόχους, χρήσιμη μπορεί να σας φανεί η βοήθεια ενός ειδικού. Μέσα από τις δράσεις και τα προγράμματα της Κοινωνικής Υπηρεσίας (ατομική συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία, ομαδικά προγράμματα, Blog, διαδικτυακή συμβουλευτική μέσω e-mail, διαδικτυακή συμβουλευτική μέσω Skype) ευελπιστούμε να συνεχίσουμε να σας υποστηρίζουμε σε αυτή την προσπάθεια. 


Καλή χρονιά! Καλή αρχή! 

David Bowie-Absolute Beginners


Φωτεινή Λέκκα
Ψυχολόγος 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου